Monkey Mia - Reisverslag uit Monkey Mia, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu Monkey Mia - Reisverslag uit Monkey Mia, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu

Monkey Mia

Door: Ingrid Oosterhof

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

23 Januari 2014 | Australië, Monkey Mia

De camper opgehaald. Mooie wagen z.g.a.n. Ingepakt en alles klaar om dinsdagmorgen bijtijds te vertrekken. Eerste dag gekomen tot aan Dongara. Rustig aan gedaan. Zijn hele afstanden. Honderden km zonder afslag. Veel dode kangaroes langs de weg van net dood tot aan wat botjes. En alle stadias daartussen. Zo sneu. maar ook levende gezien en koppeltjes wilde geiten. En hagedissen van ruim 30cm wandelen over de weg. Sommige wandelen niet meer. maar ook levende gezien. Tweede dag doorgereden naar the oldest telegraphstation of Australia. Vier jaar geleden ook geweest. Niets veranderd. Nog steed een oude zooi. Daar hebben we overnacht. Veel, heel veel vliegen. Die kropen in je oren, in je neus, achter je bril. Bah! Sanne geprobeerd te bellen. Wat op zich ook wel lachen was. We hadden geen bereik, daar midden in the outback. Alleen als ik boven op een heuvel klom, maar nog steeds heel weinig! Geprobeerd te praten, op een bankje op de heuvel geklommen, ( ja, Annelies, ik denk aan m'n botjes) Sanne in een deuk, die hoorde alleen gepiep en gekraak. Ik hoorde haar wel zeggen, steek je hand omhoog, dan heb je meer bereik. En ik, blondie, deed dat natuurlijk braaf. En nee, het hielp niet. Dus dat was einde telefoongesprek.
Donderdag door naar Monkey Mia. Onderweg nog ff de Shellbeach aangedaan. Dat is een enorm strand met alleen maar hele kleine schelpjes. Je kunt honderden meters tot aan je enkels in de zee lopen, over die schelpjes. Dat wordt weer gemengd in kippenvoer. Toen door naar ons einddoel. Monkey Mia. Het is weer hetzelfde sprookje als vorige keer. Onwijs blauwe warme zee, witte zandstranden, pelikanen, dolfijnen, 44 gr. Pfff. Een bougainville voor onze camper. Emus, die je het eten van het bord pikken. ( is wat minder). Onwijs gaaf. Hier blijven we een paar dagen. Maandag trekken we door naar (ja Johan, op jouw aanraden) Coral Bay. Zijn vanmorgen om kwart voor acht bij het dolfijnen gebeuren geweest. Die komen hier iedere morgen tussen kwart voor acht en twaalf. En krijgen dan een visje. Dus we genieten hier. Want jongens, wat is het hier mooi!

  • 23 Januari 2014 - 15:52

    Christien:

    Wauw, wat een prachtig strand. Dat ondiepe water en dat witte strand. Bijzonder zeg! En warm volgens mij hihi. Geniet ervan!

    Liefs

  • 23 Januari 2014 - 22:42

    Willie:

    Dat worden heel wat kilometers, kan me voorstellen dat je ogen af en toe dichtvallen, als Theo ze maar open houdt!!!! Hebben jullie de dolfijnen al gezien, zal best wel. Camper ziet er goed uit, al een beetje gewend aan de bedden. Je hebt voor het slapen je infrarood nu niet nodig ha,ha. Ik ga binnenkort bij je ouders een bakkie doen, even bijkletsen. Ik dacht dat januari een stille maand zou worden maar heb toch weer leuke dingen staan. Pas goed op elkaar en geniet er lekker van. Xxx

  • 23 Januari 2014 - 23:03

    Sanne:

    G'day!!

    Het ziet er allemaal zo mooi uit!! Blijf al veel op de hoogte door het contact via app en skype. Zelfs uit the outback met een hand omhoog op 't bankje op de heuvel :-). En er dan nog niets van maken hihi.
    Lekker knuffelen met de dolfijnen in de ochtend bij Monkey Mia en genieten van de omgevingen. Kijk nu al uit naar de volgende foto's!!!

    Veel liefs voor jullie!!

  • 24 Januari 2014 - 09:46

    Ingrid Oosterhof:

    Willie, Theo houdt de oogjes zeker open, op het moment dat ie rijdt. Als ik rijd, houd ik ze open. Werkt perfect. Hebben de dolfijnen al gezien, met jonkies. En nee, geen infrarood hier. Pfffff...

  • 24 Januari 2014 - 20:16

    Nadzua:

    oohhh wat een mooie foto's.... heerlijk, En die dolfijnen en de zee.... waauw.

  • 25 Januari 2014 - 09:39

    Sanne:

    en nu staat het hele verhaal en alle foto's er... Jeetje wat gaaf!!!!!!!!!
    Zit nog te lachen als ik aan dat gesprek denk, en helemaal als ik me jou erbij voorstel haha! put you're hands for. ... Haha

    ENJOY (maar dat is overbodig om te zeggen denk ik ;-) )
    xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 27503

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 28 Februari 2014

Back to Australia

07 Januari 2010 - 12 Maart 2010

Australie

Landen bezocht: