Terug naar Scarborough. - Reisverslag uit Caversham, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu Terug naar Scarborough. - Reisverslag uit Caversham, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu

Terug naar Scarborough.

Door: Ingrid Oosterhof.

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 Februari 2014 | Australië, Caversham

Het is inmiddels enkele dagen later. Niet veel bijzonders gebeurd. Zijn bij de Blow Holes geweest. Wat spectaculair was. Het zijn een soort plateaus in de zee, tegen de rotsen aan. Er zitten gaten in die plateaus. Het water wordt met een enorme kracht onder dat plateau gestuwd. Door die kracht wordt het water door die gaten geblazen. Wat een enorme fonteijn geeft met een vreemd blazend geluid. Erg mooi om te zien. We konden niet zo lang blijven, want het camping die daar bij zou zijn, was een soort ghost town. Enorme oude meuk, en niemand aanwezig. Daar durfden we niet te blijven. Het was inmiddels 17.00 uur, en we wilden absoluut niet in het donker rijden. Vanwege de vele dieren die dan oversteken. Het wordt in Australie om half acht donker. En het is meestal vele, vele kilometers rijden. Nog een paar dagen in Kalbarrie geweest. Bekende plekjes opgezocht. Met een bootje de rivier opgevaren, om wat verkoeling te zoeken. En bij de pelikanen wezen kijken. De laatste dag wilden we nog naar een Wildlife park gaan. Deze dame had nog niet geknuffeld met beesten. Dat moest dus nog wel gebeuren. Cavershame Wildlife Park, in Whitman National Park. Erg dicht bij Perth. (Dus bijna thuis). Daar op een camping gestaan en smorgens bijtijds weg. Wat ongelooflijk leuk. Een schaapscheerdersshow was er. Hoe dat hier eraan toegaat met het opdrijven en scheren Vd schapen. Knuffelsessie met verschillende dieren. O.a een gigantische wombat, papagaaien, een possum en een slang. En waar heb ik voor gekozen?? Logisch toch, een slang! Ik vond mezelf best stoer. Maar ik dacht once in a lifetime opertunity. Voelde vreemd aan, maar niet eng. We zijn bij de koala's geweest. Dat vind ik zulke leuke beesten. Ik heb er ook een vriendje gemaakt. (Zie foto). En dan, ja natuurlijk, de kangaroes. We hebben daar uren gezeten, ze gevoerd, geaaid. Zo ongelooflijk leuk. Vele jonge kangaroes in de buidels. Zelfs die kon ik aaien. Zo verliefd op die beesten. Zucht...... Daarna lekker gegeten met z'n tweeën, ter afsluiting en toen door naar huis. Onder de bezielende leiding van Mira de camper leeggehaald. Die kreeg een hartverzakking toen ze zag wat er nog allemaal uitkwam. Ze had net the pantry opgeruimd, stond die weer helemaal vol met zooi van ons. De fucks waren niet van de lucht. Ik heb me tranen gelachen. Volgende dag camper weggebracht,naar tante Loes, waar auntie Bettie en uncle Albert waren. Leuk om ze weer te zien. Ze komen waarschijnlijk dit jaar met tante Loes naar onsToe. Leuk voor jullie, pap en mam. Jullie kregen de hartelijke groeten. Zondag rustdag. Vandaag wezen shoppen. Nu eten aan het koken. Mira komt zo thuis van werk. Morgen waarschijnlijk dagje Perth. Het worden een paar bewolkte dagen. Maar wel rond de dertig graden. Dat dan wel weer.

  • 10 Februari 2014 - 18:11

    Abel:

    Leuk verslag Ingrid , ook hele leuke foto,s wat een schatjes he! Wie Betsie is , is mn nog niet duidelijk waar jij mee mee praat of de andere ik dacht de andere Albert dat konden we zo zien.
    Liefs mam en pap

  • 10 Februari 2014 - 18:30

    Anja :

    Mooi verhaal en foto's , leuk om een beetje mee te genieten met jullie reis,gr

  • 11 Februari 2014 - 00:23

    Ingrid Oosterhof:

    Betsie is diegene waar ik mee zit te praten. Xxx

  • 12 Februari 2014 - 21:02

    Sanne:

    Half4 in de nacht, dat is t nu voor jullie. Hier slaan de wind en regen om t huis heen. Na het voor de derde keer lezen van jullie verslag zit ik nog te glimlachen... Er is weinig bijzonders gebeurd noem je, om in bijna 1 adem te vertellen hoe je zee hebt zien rondspuiten, kangaroo's hebt geknuffeld, vriendjes hebt gemaakt met een koala en het minst bijzondere, je hebt een knuffel poging gehad met meneer slang.
    Ik zeg, het wordt tijd dat jullie thuis komen voor het spannende leven ;-p.
    WAUW, wat een super ervaringen weer en de foto's... Ik zit nog te zwijmelen!!

    Lieverds, nog twee weken en dan zit het australische avontuur erop. Haal het maximale eruit en grif alles in jullie geheugen!!

    Dikke kus!!!

  • 13 Februari 2014 - 05:17

    Ingrid Oosterhof:

    He mop. Ik moet toegeven dat ik altijd vrolijk wordt van jouw reacties. Leuk! We genieten zeker nog, maar de tijd is gekomen dat we langzaam maar zeker naar huis gaan verlangen. Een Hollands regenbuitje lijkt me nu best wel lekker. En ik begin iedereen (special U) en de poesjes best wel te missen. Die vliegreis zou er niet tussen moeten zitten. Daar zie ik na de laatste ervaring best tegenop. (Lig nog steeds met KLM in de clinch.) maar inderdaad nog twee weken zweten en genieten, gaan best nog leuke dingen doen, en dan zijn we er weer. (En ik weet zeker dat ik dan weer terug verlang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 27473

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 28 Februari 2014

Back to Australia

07 Januari 2010 - 12 Maart 2010

Australie

Landen bezocht: