Onderweg naar de caravan. - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu Onderweg naar de caravan. - Reisverslag uit Dunsborough, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu

Onderweg naar de caravan.

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 Februari 2010 | Australië, Dunsborough

Zijn vandaag bij de caravan aangekomen. De shok was deze keer niet zo groot. Onze verwachtingen waren iets bijgesteld. Hier blijven we een dag of 3 a 4, tot we weer teruggaan naar Perth. We beginnen het vele autorijden wel een beetje zat te worden. Hebben ongeveer 2500 km gereden in de laatste anderhalve week. Daarvoor met Ron zo'n 2200 km gereden. Dus dat is voorlopig wel genoeg vinden we. We zijn in Esperance nog naar het strand geweest. Dat is een behoorlijk sociaal gebeuren hier. Veel bekenden van John en Mira tegengekomen. Die hebben in Esperance gewoond. Dus dat was de hele middag kletsen op het strand. S Avonds een bbq weer bij Jan and Mark. Die hebben ook een huis in Esperance. Was wel leuk , maar vermoeiend al die snel pratende aussies bij elkaar. John heeft schik gehad en wij ook toen we naar huis gingen. Joh, echt een dronken Aussie.
Onderweg naar het Whale World Museum geweest. Dat was op een punt waar vroeger tot 1973 de walvisvaarders vertrokken om walvissen te gaan vangen. Na 1973 is het verboden.
Van af daar naar de Tree Top walk. Dat is een soort brug die boven de bomen hangt. Zo’n 40 meter. Het zijn giant trees. Was heel leuk en eng om te doen, want die brug was open aan de onderkant en wiebelde alle kanten op. Daarna in het bos gewandeld, om de giant trees te bewonderen. Er zijn er vele door bliksem en brand verwoest, maar toch weer gaan groeien, zodat er hele gaten in zitten. Mira en ik zijn op een boomstronk geklommen. Waar ik vervolgens niet meer af kon komen, omdat ik met mijn giant derrière in de stronk bleef steken. Na veel gelach eruit.:) Met als gevolg een giant ant (reusachtige mier) van 1cm, is echt groot hoor!) in mijn broek gekropen. En op het moment dat iemand een foto van ons nam in een fake auto, beet dat beest in mijn been. En maar blijven lachen voor de foto. Auwauw, dat deed zeer!!!!
Verder gereden een paar uur en toen een bed en breakfast opgezocht. Zag er goed uit, maar was toch iets minder dan we dachten. Toen Theo en ik het rolgordijn dicht wilden doen, flikkerde dat ding tot drie keer toe van de muur. Toen het ding eindelijk hing, hebben we er niets mee gedaan. Durfden zelfs niet meer te kijken. Zaten meerdere spinnen in de kamer en echt schoon was het het er ook niet. Moet je Mira kennen. Die flipte. Wat hebben we gelachen. Vanmorgen weggereden naar de caravan, waar we nu zitten te wachten op het eten. De possum die twee jaar geleden op het damestoilet zat (nee, niet erop, erboven!) zit er nog. Sanne ik heb hem de groeten van jou gedaan. Ik heb Theo gevraagd een foto van de possum te nemen, niet eraan denkend dat het een dames toilet/wasgebouw is. We kwamen een uur daarna om te douchen, werden we gewaarschuwd, dat er een kerel met een camera in het toiletgebouw liep. Ze wilden de eigenaar vd camping al waarschuwen. Een rel !!! We hebben ze verteld hoe de vork in steel zat, maar ze geloven ons niet. ;(
Ria, Piet ik heb jullie bericht zekers gelezen. Dank voor alle reacties, is zo verschrikkelijk leuk. Papa, gaat ook goed op de computer he? Morgen gaan we naar het Wildlife park waar we twee jaar geleden zijn geweest. Daar verheug ik me echt op. Misschien is er weer een jonge kangaroo, Sanne? Jullie gaan de foto’s zien.

  • 09 Februari 2010 - 15:41

    Piet En Ria:

    Jullie zien er wel akelig gezond uit op de foto's.
    Tja, die foto met die fricandel kan ik niet helemaal plaatsen hihihi.
    Hier vries je inmiddels weer aan de vloer vast, ik vind het barkoud.
    Tja,maar een caravan is dan weer het andere uiterste.
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben, en al dat autorijden...ja daar kan ik mij iets bij voorstellen.
    Anderzijds nu kun je het doen, toch!
    Liefs vanaf de Lupineweg Apeldoorn.
    Ria

  • 09 Februari 2010 - 16:50

    Mariette:

    Goodday Mate!
    Klinkt allemaal weer super en wij leren er ook nog wat van!
    Leuk dat je al die extra info erbij geeft!
    Kan me even niets voorstellen bij die 31°C daar. Zit bij de kachel en heb het nog koud! Je had geen betere periode kunnen kiezen; wij hebben nog steeds sneeuw in de voortuin en dat ligt er al sinds 16 december!!!!!
    Voorlopig hoeven jullie daar nog niet aan te denken. Héél veel plezier nog hoor!

    Groetjes,
    Mariette

  • 10 Februari 2010 - 11:27

    Mams:

    Hi,Kinders Ja veel bekende dingen voor ons jullie genieten enorm en hebben veel schik met elkaar,fijn!!Op weg van Kalgoorlie naar Eperance, zijn jullie nog bij de Gibsonsoak geweest waar Loes en Ger gewerkt hebben? En in Balingup bij Tina en Edgard? Het sneeuwt hier weer eens wel nog heel fijn maar dat zal wel meer worden en een gr.of 6-8 vriezen 'snacht. Jongens wij gaan aan de hutspot, veel liefs van ons p.s. fijn al die mooie foto's nou doei dikke kus,

  • 10 Februari 2010 - 12:00

    Sanne:

    Wat een leuke foto's :)!!
    Mama... schaam je met je funzige gedachten ;)!!
    Hier blijft het maar vriezen en sneeuwen. Geniet nog maar lekker van de warmte want ik kan me er niets bij voorstellen met mijn 4 lagen kleding :$.

    Nou, dikke kus voor jullie!


  • 10 Februari 2010 - 21:20

    Wess Bessels:

    Hoi vacantiegangers wat
    beleven jullie prachtige
    reizen,ik geniet ervan.
    Hier is het volop winter.
    wel erg mooi wit
    heb je gemist met de verjaardagvan je vader heb de bediening samen met Sanne gedaan het was gezellig.Geniet er nog
    een tijdje van,de hartelijke groetjes
    Wesselien.

  • 11 Februari 2010 - 21:07

    To Otten:

    Weer een poging te reageren. Heb het al eerder geprobeerd nadat ik het adres van je moeder kreeg. 't Is een geweldige reis en leuk je verslagen te lezen. Hier is alles goed alleen is bijna iedereen nu de sneeuw wel zo'n beetje spuugzat.'t Wordt tijd dat je eens een beetje Australische zon naar Europa stuurt. Groetjes van t.To.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Dunsborough

Ingrid

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 27498

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 28 Februari 2014

Back to Australia

07 Januari 2010 - 12 Maart 2010

Australie

Landen bezocht: