Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 Februari 2010 | Australië, Sydney

Daar zijn we weer. ;)Terug na onze Sydney reis. Eerst hebben we onze sunset gehad Die zoals altijd erg mooi was. De volgende dag naar Ron and Fran gegaan. Daar een beetje rondgelummeld, geluncht at Hillarys. En vroeg naar bed, want om half 4 liep de wekker af. Sydney is 4 uur heen en 5 uur terug vliegen (wind tegen, denk ik) Raar hoor, om zo’n eind te vliegen en dan nog in het zelfde land te zijn. Aangekomen in ons (bijzonder mooi) Swisshotel om 1uur in de middag. (3 uur later dan in Perth, dus 10 uur later in totaal dan in Holland) .
We zijn de stad in gegaan met een monorail, een trein en een metro. En ‘s morgens gevlogen. Er zijn dagen dat ik het minder doe. Natuurlijk gelijk naar het operahouse, dat erg indrukwekkend is. En natuurlijk de Harbourbridge. Heel apart. Je ziet het altijd op tv en dan sta je daar. Genieten hoor!! We hebben daar op een terras het een en ander gedronken met een lifeband erbij. De stad heeft enorm veel sfeer. De mannen hebben daar genoten van het nodige “Eye-candy”. (mooi vrouwen) Die heb je daar genoeg. Na het diner naar het hotel en naar bed. Was een lange dag.
Maandag eerst een auto gehuurd. Door de stad gereden, van alles bekeken en gezwommen op Bondi Beach. Dit is een heel beroemd strand in Australie, vanwege de hoge golven. Hier worden veel surf kampioenschappen gehouden. Was heerlijk. Daarna weer verder op ontdekkingstocht. Veel mooie plekjes gespot. ‘S avonds een dinercruise gedaan. Dat was weer één van de hoogtepunten. Jongens, wat was dit mooi. Het operahouse, de harbourbridge, de skyline van Sydney en dat alles met de ondergaande zon en later de duisternis. Met alle stadslichten. Je weet niet wat je ziet. Je wordt ontvangen met champagne. Je hebt een persoonlijke steward die je van het dek ophaalt als er weer een gang geserveerd is. Ik moet eerlijkheidshalve zeggen, dat het diner heerlijk was, maar dat ik er weinig van geproefd heb. Je blijft maar om je heen kijken. GEWELDIG.
De volgende dag naar de Blue Mountains. Want, hoe mooi Sydney ook is, ik ben meer van de natuur en de dieren. Onderweg een Wildlife park bezocht. Dit was leuk. Veel kangaroos, ( als ik terug ben hop ik zelf, denk ik). Koala’s. Die je mocht aaien. Yes. Zoiets zeg je maar 1 keer tegen mij. Was ook weer errug leuk. Door naar de Blue Mountains, waar de Koala’s in het wild leven. Ze leven nl niet in het westen van Australie in het wild. Met een soort trein naar beneden, daar gewandeld in een soort regenwoud. Het is daar erg heet en vochtig. Aparte vegetatie ook. Met een kabelbaan weer omhoog. ‘sAvonds wou Ron een party evening, maar ondergetekende was op. Je moet echt rennen om die twee Aussies bij te houden. Dus naar het hotel, lekker in bad een beetje roomservice en slapen…
Woensdag met Fran naar Paddeys Market. Een soort zwarte markt. Daar geshopt. De mannen waren naar een Maritiem museum. (gaaaap) ‘s Middags een koffie cruise gedaan. Om alles ook bij daglicht te zien. Was ook erg indrukwekkend. Daarna de Rocks bekeken. Dit is het oudste gedeelte van Sydney, waar Captain Cook in 1732 zijn eerste stappen op de Australische bodem zette. In 1770 is hij terug gekomen om zich te settelen. Tot hier weer de geschiedenisles. De Harbourbridge is trouwen pas in 1932 in gebruik genomen. Ik dacht dat íe al veel ouder was. Je kon er ook helemaal bovenop klimmen. Hij is 132 meter hoog. Maar dat hebben we maar niet gedaan. Koste 200 Dollar en dan moet je nog zelf lopen ook. ;)Terug naar het hotel, koffers opgehaald en op naar het vliegveld. Om ver volgens weer 5 uur terug te vliegen. Maar dat hadden we er voor over.
Vandaag is Theo met Ron weg om Ron zijn nieuwe auto op te halen. 500km heen en 500km weer terug. Ik mocht ook mee. Dus niet. Het is vandaag 42gr. En ik moet zeggen, dit is toch wel erg heet. Zit hier ook binnen bij de airco te typen. Dit schijnt op 1 na de heetste zomer te zijn. En het is het droogste jaar sinds ooit. Kunnen jullie je niets van voorstellen, denk ik. Komende dagen weer wat bijkomen. Zondag BBQ bij Ron met een stel vrienden. En Maandag weer met de boot naar Rottness voor een paar dagen. Het aftellen is begonnen,nog 15 dagen en dan weer naar huis, en …weten jullie, we vinden het niet eens erg om weer naar huis te gaan.:)

  • 25 Februari 2010 - 07:45

    Rikie:

    Hallo reizigers,
    Als ik jouw verslagen lees, dan denk ik hoeveel dagen zul je als je terug bent vrij nemen om bij te komen van deze reis??
    GENIET ERVAN, TOT MAILS

  • 25 Februari 2010 - 08:07

    Mams:

    Net met je gebeld ,maar weer een heel leuk verslag.Foto,s staan er nog niet op.Ineens zag ik de oude doos foto,s wel raar ,maar erg leuk,och waren we nog maar zo jong.Toen hadden wij ons Aussie reis nog voor de boeg.Gaan nu zo gauw naar de poesjes zal ze een knuffel geven.Liefs van ons Mama

  • 25 Februari 2010 - 11:40

    Sanne:

    Gaaf hoor!!
    Inderdaad vanmorgen even gesproken (heb van ellende zonder ontbijt naar het werk moeten gaan :()
    Allemaal erg gaaf om te zien... en zo te zien 1 big happy family with a dirty mind!!

    Geniet ervan.. aftellen is indd begonnen.

    Hele dikke kus van deze kant!!

  • 25 Februari 2010 - 12:27

    Marion:

    Joh wat een verhaal ennuhhh wat moet je nu met zo'n bronzen piemel?

    Wat ik verder nog wil typpen, dat houd ik maar voor me. Over dirty mind gesproken Sanne...

  • 25 Februari 2010 - 15:50

    Mams:

    Voor de tweede keer, hele mooie foto's meid,vooral die van Theo (tong) en van jouw Hand Nog e ven genieten liefs en kus Mama

  • 25 Februari 2010 - 17:36

    Ria En Piet Van Keul:

    Tjonge wat doen jullie een ervaringen op.
    Hier kun je jaren op teren.
    Leuk verslag,leuk geschreven en geweldige indrukken!
    Tja, waar verheugen wij ons op?
    Het is nu Donderdagavond en wij vertrekken morgenochtend voor een lang weekend naar Etten-Leur om vrienden te bezoeken.
    Heel fijn en wij verwachten een erg gezellig weekend te hebben.
    Liefs en voor de laatste sprint nog hele fijne dagen toegewenst.
    Ria en Piet

  • 25 Februari 2010 - 19:54

    Mariette:

    Geweldig hoor! En wij zijn ook weer helemaal up-to-date met geschiedenis. Vind ik érg leuk hoor!!!!
    Een beetje info vanuit het koude, natte Nederland: wist je dat er een nederlandse architect heeft gewerkt aan het Sydney Opera house? En dat ik nog een badkamer voor de goede man heb ontworpen en gemaakt in Oosterbeek?
    Is alweer zoooo lang geleden......
    Als je weer 1 week in Nederland bent weet ik zeker dat je weer terug wilt, geniet dus nog maar van het heerlijke weer, want in onze ogen is het dat!
    Véél groetjes,
    Mariette

  • 25 Februari 2010 - 22:15

    Willie & Leo:

    Wat zijn jullie bruin!!!! Kan me voorstellen dat je weer naar huis verlangt, na Sanne, je ouders de poezen. Maar als je weer dat belastingformulier in zit te vullen (ja, dat moet voor 1 april) dan denk je, was ik maar... Wij vertrekken morgen naar de sneeuw, die vieze miezerregen ben ik dus snel zat. We hebben er zin in, met 11 man zal het best gezellig worden. Blijf nog genieten want hier is het back to normal! Have a nice time. See you!

  • 26 Februari 2010 - 13:55

    Ria:

    Hoi Ingrid en Theo,

    Inderdaad het aftellen is nu begonnen. Ingrid, wat een leuk verhaal weer. De foto's zijn ook weer geweldig. Geniet van de komende 14 dagen en doe rustig aan. Groetjes Ria.

  • 01 Maart 2010 - 11:50

    Wess;bessels:

    Hoi luitjes,ik geniet met volle teugen van de verhalen.wat is het een prachtige belevens die neemt niemand jullie af.Het is hier koud dat zal je nog tegenvallen,de groetjes en tot weerziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Ingrid

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 27487

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 28 Februari 2014

Back to Australia

07 Januari 2010 - 12 Maart 2010

Australie

Landen bezocht: