A day in Paradise. - Reisverslag uit Denham, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu A day in Paradise. - Reisverslag uit Denham, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu

A day in Paradise.

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

28 Januari 2010 | Australië, Denham

Gisteren vertrokken uit Kalbarry. We moesten 350 km rijden om in Denham te komen. Lange rode stoffige wegen weer. Weinig auto’s. Halverwege een auto met pech langs de weg. Dan moet je hier stoppen. De man had een kokende motor. Theo, natuurlijk, wie anders, heeft de auto gerepareerd. Hij had een lekke slang aan de radiator. Dus weer iemand gelukkig gemaakt. Er is maar een enkel benzinestation langs de weg. 1 op de 350km, dus als met pech komt te staan heb je echt een probleem. Wezen kijken bij het oudste telegraafkantoor van Australie, wel interessant, maar niet shocking. Daarna bij een schelpenstrand wezen kijken. Een enorm strand van allemaal hele kleine schelpen. Daar liggen lagen van 10m. Die zijn zo op elkaar geperst, dat men er blokken van zaagt om huizen te bouwen. De zee was er warm en er was niemand op dat enorme strand. Door naar Denham, waar we om 4 pm aankwamen. Een huisje gelijk aan de zee! Uit eten geweest en vroeg naar bed.
Vanmorgen naar Monky Mia. Dat was geweldig!! Awesome, zoals ze hier zeggen. Het eerste voederen hebben we gemist. Was al om half acht en we waren er om 8uur. We stonden om ons heen te kijken, en ja, hoor. Daar kwamen de eerste dolfijnen. Twee met jongen, waarvan 1 pas een week oud. Je staat aan de rand van het water, net erin, en de dolfijnen liggen op zo’n 50 cm van je af. De dame van Monky Mia verteld van alles over de dolfijnen. Echt leuk. Je mag ze niet aanraken, doen zij ook niet. Na een poos worden ze gevoerd, en ja, ik mocht ook. Een dode vis in je hand, (je moet er iets voor over hebben) en die voorzichtig aan hem geven. Zooo leuk. Na een uurtje kwamen ze voor de tweede keer om gevoerd te worden. Ze komen drie keer op een dag en ze maken zelf uit wanneer dat is. En ik mocht weer voeren. Jippie!!! Daarna ontbijt gegeten. Eggs and bacon op de bbq en genoten van het heerlijke weer, het zalige strand en de prachtige zee. Ben je aan het zwemmen zie je een prachtige zeester. Sta je die te bekijken zwemt er een stingray (pijlstaartrog) langs je heen. Later zaten we aan de rand in de zee, komt eer een reusachtige zee schilpad voorbij zwemmen. Zo apart. Met een paar pelikanen achter hem aan. Even later zwemmen er een paar dolfijnen, moeder met jonkie, vlak achter ons langs. En zie, op het strand lopen er doodleuk een paar Emoes. Dat is toch echt een dag met een gouden randje.
Morgen om 5 uur op om de lange reis naar Perth (850km) te maken. En Mariette, ter info, Theo heeft die niet nodig hoor. :)

• 28 Januari 2010 - 13:41

Neefje:

heej ingrit,

wat is australie een mooi land.
    en ik ben jaloers dat je die dolfijnen mocht voeren (WIL IK OOK!!!)

• 28 Januari 2010 - 13:43

Neefje:

nog veel plezier groetjes

je neefje,

• 28 Januari 2010 - 13:57

Mariette:

Boffert! (op meer dan één manier dus).
    Het lijkt net of je in een brochure leest, zo mooi allemaal wat jullie beleven!Loop je nog niet over van al die indrukken?
    Véél foto's maken hoor!

Groetjes,
    Mariette

• 28 Januari 2010 - 19:28

Bartje:

bedankt weer voor de mooie fotos vooral van de dolfijnen erg mooi(denk dat ik ook maar eens een oude sok op ga zoeken)en theo heb je die benzine pomp ook meegenomen ??mooie anwb ducktape monteur...!!(je kan daar best zzp-er worden

• 28 Januari 2010 - 22:32

Mams:

Nog even en we worden jaloers, nee hoor we gunnen het jullie van harte,fijn dat jullie zo veel zien maar ook fijn dat je zo goed op kunt schieten met jullie familie en dat ze jullie zoveel laten zien. Geniet ze kinders liefs Mama

• 29 Januari 2010 - 07:48

Rikie:

Hallo Globetrotters,
    Ik had niet begrepen dat jullie op safari waren ,maar als ik lees welke dieren jullie tegenkomen. Prachtig, geniet ervan en goede reis verder.Groetjes Rikie

• 29 Januari 2010 - 15:06

Sanne:

Veel contact... veel gedachten!

Denk heel veel aan jullie.

Blijf met mooie verhalen en foto's komen! Hoe meer hoe beter!

Heel veel plezier in het zuiden met John en Mira.

Dikke kus!!

• 02 Februari 2010 - 19:40

Miranda:

Is dit een droom of beleven jullie dit echt. Zo dicht bij al deze dieren, zo mooi, echt een paradijs.
    Dit wil ik ook zien, sweet dreams.
    Groetjes,
    Miranda