Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu Coral Bay - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu

Coral Bay

Door: Ingrid Oosterhof

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

02 Februari 2014 | Australië, Coral Bay

Tja, ik heb het al gezegd. Monkey Mia was heaven, but Coral Bay is Paradise. Wat ongelooflijk mooi. Azuurblauwe zee. Schitterende koraalriffen. Ik heb daar gesnorkeld en heb vissen onder me zien zwemmen, die je anders in een duur zeewateraquarium ziet. Felblauwe, papagaaivissen, grote rode vissen,zwart wit gestreepte, fel gekleurde, pastel gekleurde vissen. Zoooo mooi. Mantra's's stingrays. Vissen van 30-40 cm die doodleuk tussen je benen doorzwemmen, onderwijl naar boven happend. En dat alles bij die azuurblauwe warme zee. Savonds een paar keer een regenbuitje gehad, met onweer. Tja en dan is zo'n camper best klein. Maar ze zeiden toen we aankwamen op de camping, dat het cycloon season was aangebroken. Dus dan kun je iets verwachten. Vroeg naar bed dan en de volgende morgen bij een stralend blauwe lucht weer naar zee. Excursie met een glasboot gedaan, naar het koraal rif. Erg mooi. Hier wordt toch maar weer eens goed duidelijk, hoe mooi de natuur is en hoe zuinig we daar op moeten zijn. De laatste middag naar de sharknursery gegaan. Dat was een wandeling van ongeveer drie kwartier,door het mulle zand en over de rotsen. Een soort bootcamp met die hitte. En je moet natuurlijk ook weer terug. Sharknursery is een broedplaats voor haaien. Hier groeien ze op tot ze wat groter zijn. We zijn daar een eindje de zee ingelopen. Tot ik tegen Theo zei dat ook de zwangere haaien hier zwommen. Hij was er redelijk snel weer uit. Ik ook hoor.

  • 02 Februari 2014 - 14:12

    Sanne:

    oke, ik doe het niet graag maar ik geef toe.... GUYS! WAT BEN IK STIKJALOERS!!!!!!! Maar och, wat gun ik het jullie!!!!

    wat ziet dat er gaaf uit!! Kan m alleen maar voorstellen hoe dat eruit ziet met snorkelen of zelfs als je gaat duiken! Als ik erbij was geweest waren we dat samen gaan doen, duiken in die prachtig mooie wereld die we eigenlijk helemaal niet kennen en die, zoals je zelf al schrijft, echt moeten respecteren. Weet dat papa niet graag het water in gaat, maar volgens mij begint het een klein zeeratje te worden of niet ;-).

    Tot het volgende verslag en blijf vooral van die mooie foto's maken!!

    Hele dikke kus van mij!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 29 Nov. 2009
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 27458

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 28 Februari 2014

Back to Australia

07 Januari 2010 - 12 Maart 2010

Australie

Landen bezocht: