Onderweg naar Coral Bay. - Reisverslag uit Monkey Mia, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu Onderweg naar Coral Bay. - Reisverslag uit Monkey Mia, Australië van Ingrid Oosterhof - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Coral Bay.

Door: Ingrid Oosterhof

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 Januari 2014 | Australië, Monkey Mia

Na een paar heerlijke dagen in Monkey Mia, doorgereden richting Coral Bay. Overnacht bij een roadhouse. Een enorme lange eenzame weg. We dachten dat we al veel dode beesten gezien hadden langs de kant vd weg, maar dit sloeg alles. Dit was een compleet knoken kerkhof. Wilde koeien, geiten, schapen, kangaroes, emus, grote hagedissen. Alles lag aan de kant vd weg in allerlei stadia's. Ongelooflijk. Je snapt niet dat er überhaupt nog beesten rondlopen die leven. Het is één grote kale rode vlakte met weinig vegetatie. Veel rotsen en versteende termietenheuvels. Uren rijden, zonder een tegenligger. Degene die je ziet zwaait dan ook enthousiast. Er stak een geit vlak voor ons over. Theo remde behoorlijk, maar we hadden geleerd, dat we nooit mogen uitwijken voor een dier. Het is jij of zij. Hoezeer me dat ook aan het hart zou gaan. We hebben onszelf toch net iets liever. Het ging gelukkig net goed, het beest, een behoorlijke ram, trok net op tijd een sprintje. Ik had het hart in de keel zitten. De uren daarna zat ik ook continue op te letten of geen vd beesten over wou steken. Behoorlijk vermoeiend. Veilig aangekomen bij het roadhouse. We stonden daar alleen. Er kwam een giga onweersbui aan. We hadden al gehoord dat het daar behoorlijk kan spoken. Er hing een heel vreemd atmosfeertje. Wat je kunt zien op de foto. Het weerlichtte behoorlijk. Was erg indrukwekkend om te zien. We hadden mazzel, het kwam niet onze kant op. In het donker de enorme roadtrains zien vertrekken. Wow, wat enorm gaaf en indrukwekkend. Vier trailers achter de trekker. Geweldig. Theo was daar al een poos aan t kijken en ik zat in het donker voor de camper, met uitzicht op de kale vlakte met alle beesten. Ik zag geen hand voor ogen, maar hoorde af en toe dichtbij, gesnuif en krakende takjes, zag in het licht vh onweer soms een groot beest dichtbij. Believe me, zo'n held ben ik nu ook weer niet. Dus deze dame ging lekker in het campertje zitten, tot haar grote held weer terugkwam.

• 29 Januari 2014 - 14:39

Annelies:

Hi luitjes
    Allemaal erg indrukwekkend. Time fly's. Er zijn al bijna 4 weken voorbij. Het is lekker druk dus de dagen vliegen. Elke keer weer leuk jullie reisverslag te lezen. Geniet van de komende 4 weken. Liefs Annelies

• 29 Januari 2014 - 16:07

Abel:

Weer van jullie reisverslag genoten,kinders wat beleven jullie veel.Zit hier samen met Papa voor de p.c en Maaike ligt voor het scherm. Heel veel plezier nog doe voorzichtig(ach ja daar ben je een moeder voor) en denk aan de zon!!!!! Wij krabben hier 'smorgens ruiten. heel veel liefs van ons

• 30 Januari 2014 - 07:26

Sanne:

ooh oohh oohhh wat mooi allemaal!! Ik als domme hollander vind de kale droge dorre rode vlakte nog mooi ook, haha!
    Hier is t inmiddels aardig richting winte aan t gaan, s'morgens ruiten krabben en toch echt de jas dicht en sjaal om als je s'avonds naar buiten gaat brr...
    Moet eerlijk bekenne, zit glimlachend te lezen dat je als held in de camper bleef :-). Denk dat ik onder dekens was gaan liggen hahaha.

Geniet en tot het volgende verslag!!
    XxxxxxxxX

• 30 Januari 2014 - 08:12

Ingrid Oosterhof:

Sanne, ik geniet ook waanzinnig van de kale dorre vlaktes. Het is allemaal zo bijzonder. Ook het idee, dat, terwijl wij in de (warme) zee liggen, (dat is de enige manier om het uit te houden) jullie het zo koud hebben. En wat dat held zijn aangaat, ik hadwel de neiging om de camper op slot te doen hoor. ☺️Trouwens, leuk al die reacties, geniet ik van.

• 30 Januari 2014 - 18:39

Anja :

Leuk verhaal om te lezen, kunnen wij ons niet voorstellen de ellenlange wegen zonder iemand tegen te komen(behalve......)geniet er maar van , wij doen hier de verwarming wel een graadje hoger, ha ha
    ,gr

• 31 Januari 2014 - 15:28

Johan:

Blijft leuk om te lezen en de foto's te bekijken. Veel herkenbaar. Op weg dus naar Coral Bay en Exmouth. Ben benieuwd hoe jullie dat gaan vinden. Niet vergeten te snorkelen bij het Ningola Reef!
    Veel plezier!